Site pictogram Tilburgers.nl

Arie-Wubbo verovert Cul de Sac

Arie-Wubbo, de ultieme roadmovie (op papier)

De Tilburgse schrijver en columnist Miel Blok hield afgelopen zaterdag een boekpresentatie in Cul de Sac waar zijn roman ‘Arie-Wubbo, de ultieme roadmovie ‘op papier’ samen met de soundtrack werd gepresenteerd. Frank van Pamelen verzorgde de presentatie. Na afloop een paar vragen aan de publicist.

Hoeveel mensen hebben de boekpresentatie in Cul de Sac bezocht?  Miel: “Volgens de overlevering waren het er meer dan 150.”

Hoeveel boeken cd’s en t-shirts zijn er verkocht?  Miel: “Er zijn zo’n 45 boeken met cd verkocht. Dat hadden er veel meer kunnen zijn, maar veel mensen gingen nog op stap en wilden niet met een boek rondlopen. De t-shirts (oplage van 25 stuks) zijn op, geloof ik. 🙂 Losse cd’s hebben we niet verkocht. De cd hoort bij het boek.”

Hoe heeft de band (muziek, Joep en Jelle) de avond ervaren, voor zover je weet? Miel: “De mensen van de band vonden het ook een gedenkwaardige avond. Vooral omdat we nu samen hebben kunnen laten zien wat Arie-Wubbo is: een belevenis. Het boek dat niet ophoudt bij alleen lezen. Verhaal en muziek sluiten ook heel erg goed op elkaar aan. Dat maakt het natuurlijk extra leuk om die muziek dan ook tijdens de presentatie te gaan spelen. Ze zijn zo enthousiast dat ze in deze samenstelling willen blijven spelen. We willen een soort boekhandeltoernee op poten gaan zetten, met boek en muziek.”

Wat waren de reacties van de bezoekers van Cul de Sac na afloop?  Miel: “Positief! Iedereen was verbaasd over wat we voor elkaar hebben gekregen. 150+ mensen is natuurlijk ook nogal wat. Daarnaast vonden mensen de presentatie vooral ook erg leuk en afwisselend. En het boek erg mooi. Zelfs Tilburgse ‘grootheden’ die ik later nog tegenkwam, waren onder de indruk.”

Wat wil je verder met Arie-Wubbo?  Miel:”ik wil dat zoveel mogelijk mensen van hem genieten. Door zijn verhaal te lezen, de muziek te luisteren, de gratis app voor de iPhone (tot 25 oktober) te bekijken en nog veel meer. Er zit een idee achter het boek. Het idee dat je geen kapitale reclamecampagne hoeft te hebben om iets met veel mensen te delen. Ik probeer het op een andere manier. Door echt een project van mijn boek te maken. Waarom? Omdat ik trots ben op wat ik heb gemaakt en denk dat het de moeite waard is voor iedereen die houdt van iets moois dat net een beetje anders is.”

Het boek is te bestellen bij bol.com en Arie-Wubbo is te volgen via zijn eigen Facebook-pagina.

Mobiele versie afsluiten