Maandag 6 oktober 2014 heeft voor de negende keer Beursvloer Tilburg plaatsgevonden. Een record van 212 maatschappelijke organisaties en maatschappelijk betrokken bedrijven verzamelden zich in het Willem II stadion met als doel het sluiten van een of meerdere matches! Op Beursvloer Tilburg wordt door het sluiten van matches, (dienst-voor-dienst afspraken) de basis gelegd voor samenwerking tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties om van wensen van organisaties te helpen realiseren.
Wethouder Hans Kokke opende de Beursvloer en gaf vervolgens het woord aan spreekstalmeester Gon Mevis die de handel in goede banen leidde. In het anderhalf uur dat daarop volgde ontstond een bruisende, enthousiaste, hectische sfeer. Alle partijen gingen op zoek naar de perfecte match onder het toeziend oog van Daamen Notarissen. Het eindresultaat van deze bruisende netwerkactiviteit is maar liefst 438 matches. Deze matches zullen in de loop van 2014 en 2015 ook daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden. Daarnaast werden ook nog waardevolle contacten gelegd die de basis kunnen gaan vormen voor een toekomstige samenwerking.
Tilburgers.nl matcht met Daamen Notarissen
Tilburgers.nl heeft dit jaar voor het eerst meegedaan als maatschappelijke organisatie en heeft met Daamen Notarissen een match gesloten om voor Tilburgers.nl een stichtingsakte kosteloos te passeren. In ruil zal Tilburgers.nl een advertentie plaatsen van Daamen Notarissen.
Voor de locatie was wederom voor het Willem II stadion gekozen, belangeloos aangeboden door de Bonheur Groep, die op deze wijze zijn maatschappelijke betrokkenheid laat zien.
Beursvloer Tilburg ontwikkelt zich elk jaar verder, wat dit jaar blijkt uit twee nieuwe mogelijkheden voor de deelnemers. In de weken voorafgaand aan het evenement konden zij al een app downloaden, waardoor ze al een ‘verlanglijstje’ konden maken met wie zij tijdens de Beursvloer in gesprek wilden gaan. Uiteindelijk hebben 200 deelnemers deze app gebruikt, wat leidde tot 320 contactverzoeken, wat zeker heeft bijgedragen aan het grote aantal matches. De app is met gesloten beurzen ontwikkeld door Gemoro Mobile Marketing en Bureau voor Beeldvorming, die daarmee hun maatschappelijke betrokkenheid tonen.
Naast de app konden de deelnemende bedrijven zich inschrijven voor de workshop Ambitie 2020 van MVO-Nederland. In deze workshop ontvangen bedrijven praktische tips om hun ambitie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen te formuleren of verder aan te scherpen. Ondernemers die niet aanwezig waren op de Beursvloer maar zich wel willen inschrijven voor deze gratis workshop, kunnen via e-mail contact opnemen met projectleider Albert Rusch.