Bierbrouwerij de Koningshoeven wint MVO-prijs Tilburg 2010

Bierbrouwerij Koningshoeven wint MVO-prijs 2010

Bierbrouwerij de Koningshoeven is uitgeroepen tot winnaar van de MVO-prijs Tilburg 2010. De MVO-award werd uitgereikt door wethouder economie Erik de Ridder. Andere genomineerden waren ‘Van Helvoirt Groenprojecten’ en ‘Hoppenbrouwers Elektrotechniek’.

Volgens de jury onderscheidt Bierbrouwerij de Koningshoeven zich door de link tussen people, planet en profit te benadrukken. Daarnaast had de jury oog voor de moeilijke taak voor de directie om het evenwicht te vinden tussen de non-profit organisatie (Abdij) en de profit organisatie (Bavaria). Deze spagaat levert echter wellicht ’the best of both worlds’ op.

Wethouder Erik de Ridder: “De jury heeft bij de genomineerden scherp gekeken naar het sociaal-maatschappelijk aspect. Hoe gaan de bedrijven om met de P van People? Bij zowel Koningshoeven als de twee andere genomineerden was de personeelszorg prima in orde.”

De vakjury bestond uit Loet Visschers, directielid Ruimtelijke Ontwikkeling en Handhaving van Provincie Brabant, Tini van Laarhoven, directeur van CZL Tilburg B.V. (de vorige winnaar van de MVO-prijs Tilburg 2008) en Carla Koen, Directeur van het Instituut voor Innovatie en Ondernemerschap en Hoogleraar Innovatie aan de TiasNimbas Business School.

Bij maatschappelijk verantwoord ondernemen stemmen ondernemers hun bedrijfsvoering af op klimaat, samenleving en milieu. COS Brabant en de gemeente Tilburg willen dergelijk ondernemen binnen Tilburg stimuleren en hebben daarom de MVO-prijs in het leven geroepen. De MVO-prijs mikt op bedrijven die kunnen laten zien dat duurzame winst voor milieu en maatschappij, en bedrijfseconomische resultaten elkaar versterken (de winnende combinatie van People, Planet, Profit). De prijs wordt elke twee jaar uitgereikt, waarbij zowel kleine als grote bedrijven (10 tot 250 werknemers) mee kunnen dingen.

Geef een reactie