De Begroting 2015 kan veel socialer vindt de PvdA Tilburg. Na de titel ‘Tilburg Schôônste stad van ’t laand’, een regel uit een oud Tilburgs volkslied dat in 1938 werd geschreven door Piet Heerkens (1897-1944), zou er nu in het kader van armoedebestrijding en citymarketing moeten worden gekozen voor het imago ‘Tilburg sociaalste stad van ’t laand’
Bij de behandeling van de begroting 2015 van de gemeente Tilburg dient de PvdA dan ook een amendement in om deze begroting socialer te maken.
Reden hiervoor is dat er de komende periode een bedrag van € 4,7 miljoen wordt gereserveerd voor citymarketing, terwijl er geen extra geld wordt uitgetrokken voor mensen die het financieel moeilijk hebben. De Voedselbank en ook de Stichting Leergeld hebben de noodklok geluid. Het aantal aanvragen voor financiële ondersteuning of voor voedselpakketten lopen maandelijks op en de gemeente weigert de subsidie te vergroten. Dit is voor de PvdA een onbestaanbare situatie.
Concreet stelt de fractie van de PvdA daarom voor om € 2 miljoen van de gereserveerde € 4,7 miljoen voor citymarketing beschikbaar te stellen om het beleid in Tilburg socialer te maken. Met deze middelen kan de nood van veel Tilburgers gelenigd worden. Daarmee blijft Tilburg werken aan het imago van sociale stad en mogelijk van meest sociale stad van Nederland. Daarmee heeft de stad volgens de fractie van de PvdA een uitstekend instrument in handen om citymarketing mee te bedrijven.
Lees hier de bijdrage van fractievoorzitter Auke Blaauwbroek afgelopen maandag: PvdA Tilburg Eerste termijn begroting 2015
1 reactie
Voeg die van jou toe →Net een jaar uit de coalitie met een zwakke sociale uitstraling en nu al tegen de coalitie vanwege de sociale uitstraling. Stond de PvdA zelf niet aan de basis van dit beleid? Het kan verkeren zei Brederode!