De vijfdelige televisie-serie ‘Als de dijken breken’, waarvan op 5 november 2016 de eerste aflevering werd uitgezonden door de EO (Evangelische Omroep) blijkt spraakmakend en veel bekeken te zijn in Nederland en Vlaanderen. En dat onder de financiers zich ook overheden en door de overheid gesteunde filmfondsen bevinden, doet vermoeden dat een dijkdoorbraak aan zee een realistischer scenario is dan mensen zich realiseren.
Toch weet Citymarketing Tilburg daar positief op in te spelen met een nieuwe website: Tilburg Thuishaven, waarop automatisch en schermbreed een video begint af te spelen met ‘achter de scene’ opnamen, aangezien gedeelten van de filmserie in en rondom Tilburg zijn opgenomen. Onder andere bij zorgcentrum Koningsvoorde, T58 en op de provinciale weg N269 naar Hilvarenbeek.
Tilburg ligt in tegenstelling tot de Randstad flink hoger dan het zeeniveau en voor Citymarketing blijkt dit aanleiding voor de volgende uitnodiging:
Stel je voor … De zeespiegel stijgt. Het westen van Nederland loopt onder water. Als dat gebeurt, loop je kans op meer dan natte voeten. De kans hierop is tot nu toe heel onwaarschijnlijk, maar waar moet je het zoeken als het water stijgt? Wat te doen als je vluchteling wordt in je eigen land? Waar zoek je dan een veilig heenkomen? Ons advies: kom naar Tilburg. Nee, we strooien je geen zand in de ogen, want bij ons zit je gegarandeerd hoog en droog. Tilburg is jouw thuishaven, de stad waar je een warm welkom krijgt. Kom ’t zelf ervaren. Zoek het hogerop. Kom op de T. – Citaat van Tilburg Thuishaven.
Wat Citymarketing er niet bij vertelt, en wellicht heeft de organisatie het zich nog niet gerealiseerd, is dat bij een evacuatie van de Randstad maar liefst 3,5 miljoen mensen een veilig heenkomen zullen zoeken. Althans, dat aantal wordt genoemd in de eerste aflevering van de televisieserie ‘Als de dijken breken’.
“Hoe meer zielen, hoe meer vreugd” lijkt de website Thuishaven Tilburg te willen zeggen, want er is zoveel te doen. De rest van de site wordt dan ook gevuld met ‘knipsels’ uit andere media over alle interessante evenementen en redenen op vooral naar Tilburg te komen, ook nu iedereen nog droge voeten heeft.
Bron: De productie van het achter-de-scene filmpje kwam tot stand onder regie van Godding & co in samenwerking met Plugr.tv.
1 reactie
Voeg die van jou toe →Uit onderzoek is gebleken dat we met z’n allen op de Heuvel moeten zijn voor het droogste stukje. Sommige bewoners van de reeshof bv. zullen ook gewoon natte voeten krijgen hoor 😉