Het was een bijzondere week. Een week waarin Tilburg bijna voortdurend positief in het nieuws kwam. Een staaltje Citymarketing, of toeval, of een combinatie van een hoop dingen. Hieronder even een paar zaken op een rijtje.
- In de reiskrant van 24 augustus als weekendbijlage van de Telegraaf met maar liefst twee pagina’s boordevol informatie over Tilburg. Daarnaast prominent op de website als Tips voor een bezoek aan Tilburg. SP politica Veerle Slegers gaf een aantal tips.
Vervolgens dook er een filmpje over de Spoorzone op, ‘De Spoorzone in Vogelvlucht’. Op Facebook is te lezen:
- “Spoorzone Tilburg, in de volksmond ook al SPZ013 genoemd. Met deze video bieden we iedereen een beeld van Spoorzone Tilburg en de karakteristieke gebouwen zoals: De Koepelhal, De Polygonale loods, De Locomotiefhal, De Wagenmakerij, De Smederij, het Deprez gebouw, het Van Gend en Loos terrein en nieuwe initiatieven zoals de Hall of Fame en TalentSquare. In het stadshart van Tilburg naast het station tussen industrieel erfgoed en nieuwe architectuur ontstaat een broedplaats voor kennis en innovatie.”
De Spoorzone in vogelvlucht, in verband met de vakantie hebben we ervoor gekozen even te wachten met het plaatsen van deze video, je ziet dus de Burgermeester Brokxlaan zonder asfalt en de ‘Mundial Festival Globe’ nog op de parkeerplaats 🙂 Hopelijk genieten jullie ook zo van deze beelden!
Marc Mellise, Gerard Otten, Jo Molenschot, Barry Bekkers, Paul van Riel, Leonard Kranendonk en Ad van de Wouw, we hebben getracht zoveel mogelijk input mee te nemen in de video, bedankt!
- Daarna kwam er een internationaal promotiefilmpje van CityFilm Tilburg boven water. Weliswaar eerder gemaakt, maar toch.
- Ook was de Spoorzone in het nieuws met een uitzending op Radio 1
- En als klap op de vuurpijl koos radiozender SLAM! FM Tilburg als leukste studentenstad van Nederland.
- Maar misschien het allerbelangrijkste nieuws voor Tilburg was de vestiging van autofabrikant Tesla Motors binnen de gemeentegrenzen. Tesla loopt voorop in de ontwikkeling van sportieve auto´s met een elektromotor. Logistiek directeur van Tesla Thomas Savory legt in de Autovisie van de Telegraaf haarfijn uit waarom voor Tilburg gekozen is: “Wij zochten een centrale plek binnen onze Europese afzetgebieden van waaruit wij de markt kunnen bediend. Onze belangrijkste markten zijn Noorwegen en Nederland en we verkopen ook in bijvoorbeeld IJsland, Zweden, Italië en Duitsland. Tilburg kent veel logistieke bedrijven, daarbij is de bereikbaarheid per vrachtwagen, trein en boot uitstekend. Uit de sollicitatiegesprekken blijkt dat er goed opgeleid personeel beschikbaar is.” Inmiddels werken er 50 mensen bij Tesla Tilburg maar dat moeten er binnen aanzienlijke tijd twee keer zoveel zijn.