Site pictogram Tilburgers.nl

Dienstverlening gemeente Tilburg, niet alle burgers staan centraal

13536113_1416447328371923_1007982543_nDe commissie ‘Bestuur’ van de Tilburgse gemeenteraad besprak op maandag 27 juni de nieuwe visie op de dienstverlening van de gemeente. De oude visie dateerde van 2007, toen digitale communicatie nog veel minder gangbaar was.

Citaat: Klanten (burgers, bedrijven en instellingen) verwachten steeds meer van hun gemeente. Zij zoeken steeds meer zelf hun weg. Dat merken we in het toenemende gebruik van bijvoorbeeld www.tilburg.nl en social media.

De toename van het aantal innovatieve technologische toepassingen zorgt voor een andere manier van communiceren met een klant: snel, eenvoudig en direct. We groeien naar een dienstverlening waarbij de klant meer dan vroeger centraal staat en waarbij beleving een steeds belangrijkere rol gaat spelen. (Visie op Dienstverlening 2016 – 2020; ‘The Next Level)

Raadsleden van de SP en VSP wezen er nog op dat nog steeds 10% van de burgers – en met name ouderen – digibeet is, maar sinds de heropening van de Stadswinkels is dat geen reden meer om de digitale weg volledig op te gaan.

Dit geldt echter niet voor de burgers die bij de afdeling Werk & Inkomen aankloppen voor een bijstandsuitkering, volgens wethouder Erik de Ridder. Deze mensen zijn “zelf verantwoordelijk voor hun dossier” en dus is printen of kopiëren bij Werk & Inkomen niet mogelijk. Deze burgers zijn aangewezen op de Albert Heijn of een copyshop, getuige het debatje hierover tussen de wethouder en commissielid Bram Thewissen van VoorTilburg.

Mobiele versie afsluiten