Site pictogram Tilburgers.nl

Google offline: van zoekmachine naar marketingcursus

Hoe zet je zoekmachines in voor marketing? Hoe zet je je eerste stappen online met je (nieuwe) bedrijf? Hoe profileer je jezelf online als persoon? En als zzp-er? Wat zijn de kenmerken van een goede website? Hoe werkt online adverteren?

Voor tal van dit soort vragen organiseert internetreus Google een bustour, met workshops. En niet alleen online, maar juist offline met een bus die is omgebouwd tot klaslokaal. En in de week van 10 tot en met 14 december 2018 is de Digitale Werkplaats van Google in Tilburg te vinden. Op maandag en vrijdag op het Pieter Vreedeplein, op dinsdag bij het ROC aan de Kasteeldreef, op woensdag in de Siriusstraat en donderdag op het Reitseplein.

Natalie Smailou, marketing manager bij Google Nederland vertelt: “We zijn drie jaar geleden gestart met de Digitale Werkplaats voor met name ondernemers en studenten en inmiddels hebben we alleen in Nederland al 100.000 mensen getraind. We zijn blij dat we nu voor het eerst in Tilburg zijn. We zijn vooral gericht op mensen met heel weinig kennis van internet en we willen het internet voor iedereen toegankelijk maken.”

Op deze plekken in Tilburg verwacht Google veel studenten en (beginnende) ondernemers te ontmoeten. Maar eigenlijk is iedereen welkom die graag meer uit het internet zou willen halen.

Natalie Smailou: “We laten hiermee ook zien dat Google bestaat uit echte mensen. We gaan heel graag in gesprek met mensen overal in het land, want zo horen we welke vragen mensen hebben en waar ze tegenaan lopen. Hieruit kunnen we weer nieuwe workshops en cursussen ontwikkelen en aanbieden. En overal waar we komen zijn mensen heel erg vriendelijk. Maar we komen natuurlijk ook zelf met een positief verhaal.”

In de bus is plaats voor 30 cursisten.  Bij de aanvang van de eerste workshop op deze regenachtige maandagochtend zit de ‘klas’ meteen vol. Na de opening door wethouder Berend de Vries en Marketing manager Natalie Smailou gaan de cursisten aan de slag met de basis van SEO; Search Engine Optimalisation. Oftewel: gevonden worden in Google.

Een plekje reserveren voor één of meer van de gratis workshops tijdens deze week kan via de website ‘Digitale Werkplaats on Tour‘. Maar ook wie deze week niet in de gelegenheid is om de workshopbus te bezoeken, kan alle cursussen online vinden en volgen.

Natalie Smailou: “Voor ons is vooral de impact belangrijk. Daarom kunnen mensen ook online vragen stellen en coaching ontvangen. En vier maanden na de cursus komen we terug om te vragen hoe het de cursisten is vergaan. We willen echt weten of de cursus een positief effect heeft gehad op mensen en op het bedrijf van de cursist.”

In totaal zijn er 26 modules, die uiteindelijk kunnen worden afgesloten met een eindexamen en een erkend certificaat. De cursussen en het examen zijn gratis.

Mobiele versie afsluiten