Op vrijdag 8, 15, 22 en 29 november 2019 stelt Coca-Cola haar deuren open om in gesprek te gaan, vragen te beantwoorden en bezoekers een specialee dag te bezorgen. Normaal is de Coca-Cola fabriek strikt gesloten voor publiek, maar in november 2019 wordt dit jaar voor het eerst een uitzondering gemaakt. Voor wie nieuwsgierig is naar de wereld achter Coca-Cola is dit een unieke kans om een kijkje achter de schermen te nemen.
Drie jaar geleden (2016) is Coca-Cola OPEN gestart om in gesprek te gaan met klanten, experts, journalisten, studenten en opiniemakers over belangrijke thema’s.
In dat jaar maakte Coca-Cola de nieuwe West-Europese ambities op het gebied van duurzaamheid bekend met het actieplan ‘This is Forward’. Het doel van OPEN is om van elkaar te leren, samen tot nieuwe ideeën te komen en richting te bepalen. Na drie jaar is het nu tijd dat de belangrijkste stakeholder ook aan tafel verschijnt: de consument. In 2017 volgde de eerste publieke openstelling.
Tijdens het OPEN huis krijgen bezoekers een unieke rondleiding door de fabriek. Hier wordt meer dan 80 procent van de dranken die Coca-Cola in Nederland verkoopt geproduceerd. De rondleiding volgt het duurzame productieproces van siroop tot frisdrank. Daarnaast krijgen bezoekers te zien hoe de drankjes verpakt worden in blik, glas en PET-flessen.
Een woordvoerder van Coca Cola laat weten: “Het geheime recept blijft geheim tijdens deze dag. Maar dat mag de pret zeker niet drukken, want er is nog veel meer te zien en te beleven. Bijvoorbeeld bij de Fanta proeverij, recyclingattractie of zoetstoffenquiz.”
“Misschien heb je altijd al iets willen vragen, tik dan één van de Coca-Cola medewerkers op zijn of haar schouder. Met het resultaat dat jij zoveel mogelijk van Coca-Cola leert, maar Coca-Cola net zoveel van jou!”
De OPEN dagen zijn gratis te bezoeken voor iedereen van 16 jaar en ouder. Het aantal plekken is beperkt, aanmelden kan via de website van Coca-Cola OPEN www.cocacolaopen.nl
Het idee achter Coca-Cola OPEN
Coca-Cola gelooft dat de dialoog de beste manier is van communiceren. Zo kom je samen op nieuwe ideeën. Daarom organiseren het merk al een aantal jaar OPEN-sessies, waar ze met verschillende partijen in gesprek gaan over thema’s zoals suiker, verpakkingen en de rol van grote bedrijven in de maatschappij. Ook de consument die dagelijks van de drankjes geniet wordt daarbij betrokken, of ze nu dol het merk is, of juist kritisch. Het doel van OPEN is om van elkaar te leren, samen tot nieuwe ideeën te komen en richting te bepalen.