zaterdag 20 april 2024

9 gedachten over “Regels zijn regels bij VGZ

  1. Inmiddels heeft VGZ gereageerd en haar verontschuldigingen aangeboden voor de gang van zaken. E.e.a. berustte op een misverstand (?) en het was zeker niet de bedoeling om klanten in de kou te laten staan. Binnenkort wordt met hulp van Maatschappelijk Werk de financiële kant afgehandeld en kom ik weer terug in het Gemeentepakket voor arme stakkers die soms ook naar de dokter en naar de tandarts moeten kunnen. Eind goed al goed. Nu nog een baan vinden …

  2. Hahahaha dat webcare@vgz.nl is zo’n computer gestuurd berichten programma ! Dit soort berichten krijg ik al 8 weken en elke keer met een andere naam !
    Regels zijn regels en daar kunnen de auisten bij het vgz NIET vanaf wijken!
    Ze hanteren puntensystemen, haal je dat aantal niet, kan je doodvallen ! Maar wel premie blijven betalen.
    Ik zal blij zijn wanneer i over kan stappen.

  3. Beste Perry,

    Is het inmiddels al goed opgelost? Ik hoop het wel! Ons zorgstelsel zou solidair moeten zijn (daarom zijn alle Nederlanders verplicht verzekerd), maar dat is het duidelijk niet. Een groot schandaal! Zorgverzekeraars (ook VGZ) maken miljoenen winst per jaar op onze premies, en laten u (en anderen) hiervoor in de kou staan. Al deze stress is niet goed voor iemand die al eens een hartinfarct heeft gehad. Als het om echte zorg en mensen gaat zou VGZ u helpen! Ik (en velen met mij) ben benieuwd of het is opgelost!

  4. @karin. Je premie niet kunnen betalen , dat is soms al het geval als bijvoorbeeld een bijstandsuitkering geblokkeerd of gekort of niet toegekend wordt en deze schulden lopen absurd snel op. Daarbij is tandarts en mondhygienist voor hartpatiënten vaak heel belangrijk. Door een slecht gebit kunnen zich bijvoorbeeld bacteriën op de hartklep nestelen, wat fatale gevolgen kan hebben. Het is dus geen luxe , een goed gebit.

  5. Logisch toch? Je hebt een keuze: betaken van de premie en verzekerd zijn, of alle zorgkosten zelf betalen.
    Ik kies ervoor om mijn premie te betaken. Daarnaast nog eens verplichte eigen bijdrage en bijdrage aan de zaken die niet verzekerd zijn in je gekozen pakket. Geen zorgtoeslag want daarvoor verdien ik ’teveel’.
    Kost me dus een hele hoop. Ook ik maak keuzes. Ik ga dus niet naar een mondhygiënist omdat ik dat niet kan betalen. Dat is dan maar zo.
    Als je je gezondheid zo belangrijk vindt, moet je dus andere dingen laten. Ja, das lastig. Maar dat hoort bij keuzes maken.

  6. @Greet in elke organisatie worden weleens fouten gemaakt, niet alles is wat het lijkt. We proberen dat elke dag beter te doen. En het zou pas echt schandalig zijn als we niets zouden doen als mensen zich door ons benadeeld voelen en daar elders hun hart over luchten.

  7. Zo, dit vind ik eigenlijk onbeschoftheid van de bovenste plank. Als er via internet aandacht aan de noodsituatie besteed wordt kan VGZ ineens wel meedenken en oplossen?
    Ik hoop het voor de persoon in kwestie, werkelijk waar, maar ik vind het schandalig van VGZ.

  8. Het is wel weer een voorbeeld dat aantoont dat organisaties pas met hun klanten in gesprek zijn als de pers aangeeft dat het helemaal fout gaat. Waarom zijn organisaties, en voor de mensen die daar werken, zo ongevoelig voor hun klanten (gemaakt)? Is dit het nieuwe zorgbeleid? Is het verharde houding van de overheid? De maatschappij verhardt ook vanuit de politiek. Weet u nog dat u daarvoor hebt gekozen?

  9. Geachte heer Janssen,
    Naar aanleiding van uw blog zouden we graag vanuit VGZ nagaan wat er precies is gebeurd. Kunt u uw klantgegevens mailen naar webcare@vgz.nl met verwijzing naar uw blog, dan komen mijn collega’s er zo snel mogelijk op terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *