Ritkaart met de Bus in Brabant duurder

Met ingang van 1 januari 2020 hanteert busvervoerder Bravo (Arriva) nieuwe tarieven voor het nieuwe jaar.  Een ritkaart in de bus gaat dan €4,38 kosten. Dat is een stijging van bijna 3 %, de oude prijs was 4,24 euro.

Het saldoreizen, via de OV chip-kaart stijgt met 2 eurocent van € 1,96 naar €1,98 per basistarief.  Meer informatie is te vinden op de website van Bravo.

De stijging van het stadskaartje is opmerkelijk. De prijs voor een kaartje stijgt met € 1.38 van € 3,00  naar € 4,38.

Aangepast dienstregeling feestdagen Brabant

De dienstregeling met de feestdagen is aangepast: Bij reizen op 1e Kerstdag (25 december 2019),  2e Kerstdag (26 december 2019) of op 1 januari 2020 met de bus geldt namelijk de zondagdienstregeling op alle bussen in Brabant. Ook op oudejaarsavond (31 december 2019) is een aangepaste dienstregeling: de laatste bussen rijden dan vrijwel allemaal tussen 19:00 uur en 20:00 uur.

Ook op de nachtbussen (Nightliners gaat een en ander veranderen:  In de nacht van zaterdag op zondag rijden er vanaf Breda, Tilburg en ‘s-Hertogenbosch om 02.00, 03.00 en 04.00 uur ’s nachts Nightliners.

Op alle Nightliners kunnen reizigers inchecken met de  OV-chipkaart. Per 1 januari 2020 wordt het flat-fare tarief op de Nightliners verlaagd naar €4,50!

Voldoende saldo op de OV-chipkaart is wel nodig.  Een kaartje kopen bij de chauffeur kan ook. Dat tarief stijgt naar €6,84 voor een rit.

Het dalurendagkaartje is vanaf 1 januari 2020 niet meer geldig op de Nightliners. Let op: contant betalen is niet mogelijk in de bus. Alleen betaling met Pinpas kan.

Ik wilde mijn rijbewijs inleveren en mijn vrouw ook om daarna met de bus door Brabant te reizen of naar de stad te gaan, Nou dat kun je wel vergeten met deze prijzen .

Het is ver velend te vernemen dat juist de Busmaatschappijen weer de prijs aan het verhogen zijn zodat REGIONAAL busvervoer weer sterk ontmoedigd voor de LAAG inkomens Of moeten we opnieuw meer ruimte maken voor de AUTO binnen de CITY ring en Garages ZIENDE dat het allemaal al BETON en Asfalt is en veel te weinig voor GROEN en langzaam verkeer . ….. Of moeten we daarbij hopen op de Belgische LIJN om via GOIRLE te kunnen ontsnappen

Geef een reactie