vrijdag 19 juli 2024

4 gedachten over “Snelfietsroute naar Breda ‘kost’ Tilburg 60 bomen

  1. Waarom niet de Bredaseweg aangepast ipv een fietspad dat gebruikt wordt door veel schooljeugd en andere fietsers. De zgn snelle fietsen komen direct met een rotgang langs scholen speelplekken waar kinderen lopen , oversteken . Bomen sneuvelen om zo snelle fietsers doorgang te verlenen , onderwijl de Bredaseweg ruimte genoeg biedt als je daar het fietspad doortrekt. Nu hoor je al vaak hard opzij roepen omdat er n snelle fietser weigert zich aan te passen waar kinderen lopen en fietsen. Bredaseweg word minder gebruikt door schooljeugd en dan kunnen de zgn snelle fietsers daar van a naar b. Waarschijnlijk op n tekentafel uitgevonden zonder de situatie te gaan bekijken, Tilburg staat wel bekend om bomen omhakken groen is niet belangrijk wel beton liefst veel.

  2. Door gebruik te maken van het fietspad in het reeshofpark ipv de campenhoefdreef bespaar je een hoop geld, verhoogt je de veiligheid voor fietsers, waarschijnlijk stimuleer je de ondernemers aan het reeshofpark tijdens mooi weer en verminder je ook nog eens overlast voor doorgaand verkeer tijdens de werkzaamheden.

  3. echt heel raar om een nieuw stuk fietspad aan te leggen langs de campenhoefdreef waar wat veiligheid betreft altijd veel auto’s rijden en vaak ook te hard!
    waarom wordt er niet gekozen om (net als in andere gebieden) het bestaande fietspad te gebruiken.
    Kortom als je gebruik kunt maken van een bestaand pad dat aan alle eisen voldoet en zelfs veiliger is omdat daar geen gemotoriseerd verkeer aanwezig is
    gebruik dit dan ook.
    In dit geval is het fietspad in het reeshofpark toch ideaal om te gebruiken ligt parallel aan het aan te leggen pad is breed van asfalt en daar is verder geen verkeer.
    Hiermee bespaar je een hoop geld, overlast en er hoeven dan ook minder bomen gekapt te worden.

  4. Wat is er mis met het aanpassen van de Bredase Weg, door tunnels in plaats van kruisingen te maken? Voor het compenseren van volwassen bomen is veel meer nieuwe aanplant nodig dan nu is voorzien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *