maandag 15 april 2024

2 gedachten over “Wethouder in actie tegen ‘slechte behandeling’ van cliënten door medewerkers CWI

  1. Wethouder dient zich te realiseren dat de klanten altijd in de “underdog” positie verkeren. Zijn bij werkloosheid op slag afhankelijk van de overheid geworden. Dat voelt niet senang en maakt overgevoelig voor wantrouwen. Consulenten moeten daarom over persoonlijke vaardigheden beschikken om deze natuurlijke spanning te kunnen reduceren! Helaas moet geconstateerd worden dat zowel het UWV als Soc.Zaken, ondanks dat de bureau’s tegen elkaar zijn aangeschoven, meer regelinggeoriënteerd (objectgeoriënteerd) dan mensgeoriënteerd zijn. Letterlijk alle hulpmiddelen zijn bij deze organisaties inmiddels afstandelijk en gestandaardiseerd. Binnen zo’n technocratische cultuur is de “mens” eerder een nummer dan een human being!

  2. “Slechte behandeling” vind ik geen recht doen aan de genuanceerde manier waarop we dit debat hebben gevoerd. Het gaat om gesprekken tussen klanten en medewerkers waarbij emotie komt kijken. Na signalen bekijk ik hoe dit is verlopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *