De drie finalisten voor de communicatieprijs Brabant 2014 zijn bekend

Woensdagavond zijn de drie finalisten bekendgemaakt die kans maken op het winnen van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant.

Oxfam International met hun inzending ‘Behind the brands’ (bureau: Schepnet), Stichting Roze Maandag met hun inzending ‘Gay Village’ (bureau: Scheepens) en de Stichting Quiet 500, met hun armoedeglossy de Quiet 500 (bureau: Eekelaar strategische vormgeving). In het Cultureel Centrum Jan van Besouw in Goirle maakte juryvoorzitter Pieter Hemels deze uitslag namens Communicatieclub Bourgondië bekend. Op dinsdag 6 januari wordt de prijs uitgereikt in de NWE Vorst in Tilburg.

De uitslag volgde na een spannende avond waarop zeven genomineerde campagnes hun inzending mochten verdedigen tegenover de jury en het aanwezige publiek. ’s Middags konden deelnemers in drukbezochte workshops meer te weten komen over de achtergronden van de campagnes. Naast voorzitter Pieter Hemels bestaat de deskundige jury uit communicatiestrategen René Westbroek en Baukje ter Huurne, media-ethicus Huub Evers Lars van Aart, student aan het St Lucas en Jeannine van den Boer, docent van St. Lucas.

De Communicatieprijs Brabant wordt voor de negentiende keer georganiseerd door Communicatieclub Bourgondië, een actieve beroepsvereniging met zo’n 300 leden. Juryvoorzitter Pieter Hemels noemde het niveau van de 17 inzendingen dit jaar ongelooflijk hoog: “Het is eigenlijk onmogelijk om hier een goed oordeel over te geven”. Jurylid René Westbroek: “Om winnaar te worden van de Bonk moet een inzending authentiek zijn. Een Bonkwinnaar is vernieuwend voor zijn branche. Anders dan anders. Natuurlijk kijken we naar mooie vormgeving, maar zonder een duidelijk resultaat in cijfers is dat niet genoeg.”

Jeannine van den Boer: “Maatschappelijke betrokkenheid was dit jaar in veel campagnes een thema. Daarnaast zie je dat we steeds meer een deeleconomie worden: veel inzendingen kwamen uit samenwerking tussen verschillende bureaus en creatieven.”

 

Naast de juryprijs wordt ook nog een Bonk-trofee uitgereikt aan de winnaar van de publieksprijs. In tegenstelling tot eerdere jaren, dingen dit jaar alle zeventien inzendingen mee naar deze prijs.  Van alle inzendingen staat inmiddels een filmpje online en er staat kan er gestemd worden via de website www.debonk.nl,. Niet alleen door leden van de Communicatieclub, maar door iedereen. Wie op 6 januari tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst de meeste stemmen heeft, wint de publieksprijs!

Geef een reactie