Wie zijn die duurzame, maatschappelijk verantwoorde ondernemingen die dit jaar genomineerd zijn voor de Tilburgse MVO-prijs? De meeste van deze bedrijven zijn bij het grote publiek onbekend, terwijl datzelfde publiek nu wel mag stemmen op één van deze bedrijven als meest maatschappelijk verantwoorde bedrijf. In deze reeks zullen we alle genomineerden belichten.
Tot 15 september 12:00 uur kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen via het stemformulier op de website van de MVO-prijs. Klik hier om direct naar het stemformulier te gaan.
Delicia

Delicia levert jaarlijks meer dan vijftien miljoen kilo chocoladeproducten die binnen heel Europa worden verkocht. De belangrijkste afnemers zijn supermarkten en de industrie, waar de chocolade verder wordt verwerkt in ijs, zuivel, ontbijtgranen en bakkerijproducten.
Vrijwel alles wat het bedrijf Delicia doet staat in het teken van duurzaam ondernemen. Het welzijn van de medewerkers, klanten en relaties is minstens zo belangrijk als het financiële bedrijfsresultaat. Elk jaar wordt er een MVO-jaarplan geschreven. Doelstellingen daarbij zijn onder andere het verlagen van de CO2-uitstoot, met als uiteindelijk doel: CO2-neutraal produceren.
Delicia heeft een aparte milieustraat en het afgelopen jaar is Delicia zich ook bewust geworden van haar ketenverantwoordelijkheid. Daarom koopt Delicia nu duurzame grondstoffen in, die bijdragen aan een eerlijke handel, en produceert Delicia fair trade producten. Sinds kort heeft Delicia de Delicia Academy opgericht, waarin het opleiden van medewerkers en projectteams centraal staat. Aandacht aan wat goed is voor planet en people is de enige weg die leidt naar gezonde profit.
Recente reacties