donderdag 25 juli 2024

2 gedachten over “Snelfietsroute: Een congres op de fiets

  1. Lees het bericht nu pas vandaar de ietwat late reactie.
    Ben het geheel eens met het de reactie van Ine Rullens. Ik fiets met grote regelmaat het fietspad tussen Tilburg en Kaatsheuvel visa versa op mijn racefiets. Als ik aan een snelfietspad denk, stel ik me een soort A58 voor met een goed wegdek en behoorlijk breed én goede verlichting. De breedte en wegdek moeten zijn als het vernieuwde Bels Lijntje. Kijk eens naar het snelfietspad tussen Arnhem en Nijmegen! Als dit het moet worden zoals nu b.v. de Kraaivenstraat waar al de groene streep is getrokken, dan schieten de tranen in mijn ogen. Schots en scheef liggende tegels waarbij je tevens nog uit moet kijken of je niet ondersteboven gereden wordt door auto’s die, zonder uit te kijken, bij de aan die straat gelegen autodealers komen rijden.
    En hoe wordt het opgelost bij de kruising met de Zevenheuvelenweg? Ook hier ben je bij het oversteken aangeschoten wild. Rechte of links afslaande auto’s razen gewoon door.
    Dan zijn er nog de richtingaanwijsborden op de grond. Totaal niet nuttig en vooral nu in de herfst wanneer het wegdek bezaait ligt met bladeren.
    Over het hobbelige paadje tussen Tilburg en Loon-op-Zand ben ik kort: Loon-op-Zand vlug bij Tilburg voegen. Ben je van dat gezever af.
    Als laatste de vraag: wanneer komt er definitief plan mét tekeningen zodat je een idee hoe men het denkt op te lossen?

  2. Onlangs ook een deel van de route gefietst en ben het helemaal eens met uw bevindingen.
    Slecht wegdek, kleine letters op de borden en sommige gedeeltes niet geschikt als snelfietsroute, o.a. Besoijensestraat in Waalwijk.
    Fiets niet in het donker en alleen met mooi weer, dus alleen voor mijn plezier en dat was deze route bepaald niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *