dinsdag 5 maart 2024

1 gedachte over “TilburgsAns van bèngske tot Westpoint: kaajbaandexpositie

  1. Beleidsmakers en politici hebben het tegenwoordig nogal eens over ‘het DNA van de stad’, daarmee doelend op datgene waar de stad voor staat. Wat is het karakter van de stad, wat zijn de sterke kanten – daar gaat het dan over. In Tilburg is hierover al jaren een discussie gaande. Zo was er in de jaren negentig veel kritiek op de ‘Moderne Industriestad’ campagne. Met het aantreden van Vreeman als burgemeester ging de stad een andere koers varen. Ineens was daar de vanuit het gemeentehuis geregisseerde T campagne. Op het stadhuis werden nieuwe vlaggen geplaatst en korte tijd later ging ook de vastgoedbranche, de vervoerssector en de amusementsindustrie met het reclamebedenksel T aan de slag. Je kunt het eigenlijk zo gek niet verzinnen, of er werd en wordt in Tilburg een T aan gekoppeld. Ook in TilburgsAnsPict komt dit reclamebedenksel voorbij, drie keer zelfs. Maar waar staat de T eigenlijk voor? Heeft de met bakken geld gefinancierde T campagne misschien iets te maken met het DNA van de stad? Nee, we hebben hier eerder te maken met ‘genetische manipulatie’ van bovenaf, met een doorgeschoten op neo liberale leest geschoeid merkenbeleid, met marketingwaanzin.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *