Het college van B&W van Tilburg heeft besloten alvast te starten met de zoektocht naar een geschikte aannemer voor de renovatie van het Stadskantoor 1.
De renovatie van het stadskantoor zou in de oorspronkelijke plannen begin 2016 starten maar de gemeente heeft na overleg met de Omgevingscommissie, de Projectgroep Naoorlogs Erfgoed Tilburg (PNET) en andere relevante stakeholders, een opdracht verleend voor een historisch onderzoek. Met name door het historisch onderzoek naar Stadskantoor 1 ontstaat er vertraging in de planning. Om niet nog meer vertraging op te lopen, wordt nu al begonnen met de start van de voorselectie van de aannemer. De gemeente kiest de komende periode op basis van een aantal selectiecriteria drie tot vijf geschikte partijen.
Het historisch onderzoek is 1 april 2015 klaar. Op basis van de resultaten wordt ook het beeldkwaliteitsplan voor het Stadhuisplein aangepast. Beide zaken staan in april/mei 2015 op de agenda van de gemeenteraad. Het college besluit in mei over het stadskantoor, de gemeenteraad doet dat aansluitend in juni. Dan is ook duidelijk of er winkels op de begane grond (plint) van het gerenoveerde stadskantoor komen. Na akkoord van de gemeenteraad op het ontwerp en het budget (juni 2015) gaan die partijen een prijs indienen. De echte opdracht wordt in november 2015 verstrekt. De renovatie van stadskantoor 1 start op zijn vroegst in mei 2016.
De raadzaal is gedurende de werkzaamheden gehuisvest in het Interpolisgebouw. Voor de tijdelijke stadswinkel wordt nog naar een geschikte locatie gezocht. In november 2017 is de renovatie van Stadskantoor 1 klaar en wordt begonnen met de renovatie van Stadskantoor 2 aan het Koningsplein.
Recente reacties