Verwacht wordt, dat de oude ringbanen van Tilburg rond 2020 de verkeersdruk niet meer aan zullen kunnen. Dit blijkt uit een knelpuntenanalyse die is gedaan voor zowel de jaren 2020 alsmede voor 2030. Vooral op het zuidelijke gedeelte van de Ringbaan-West en het westelijke gedeelte van de Ringbaan-Zuid worden binnen nu en 10 jaar problemen verwacht.
De vraag is echter, of deze problemen het best te lijf kunnen worden gegaan, door logischerwijs knooppunt ’t Laar en omgeving ingrijpend aan te pakken? Aangezien het feit dat Tilburg sinds enkele jaren over een Tangentenstelsel beschikt twijfel ik zelf in elk geval zeer aan. Waarom eigenlijk?
Wat gebeurt er deze week opeens:
- De Tweede Kamer heeft ervoor gezorgd dat het rijksgeld dat aanvankelijk voor de “Ruit” bij Helmond bestemd was nu naar onder andere de A58 (Tilburg – Eindhoven) gaat’.
- Afgelopen woensdag werd bekend dat Rijkswaterstaat niet alleen bij Vught de gehele N65 (Tilburg – Den Bosch) ongelijkvloers wil ombouwen maar nu ook open staat voor een ongelijkvloerse aansluiting bij Helvoirt/Haaren.
- De Vlamingen hebben hun voorbereidend werk voor de Omlegging Baarle af waardoor hoogstwaarschijnlijk in 2015 de aanleg van de laatste ontbrekende schakel in de Provinciale weg N260 (Tilburg – Turnhout) kan starten.
- Vanavond gaat het nieuwe afrittencomplex van de N261 (Tilburg – Waalwijk) bij Loon op Zand open.
- En….via via heb ik begrepen dat hetgeen dat ik tijdens de hoorzitting van 1 september jongsleden over de ombouw van de Burgemeester Bechtweg heb gepresenteerd op diverse plaatsen binnen de gemeentelijke organisatie van Tilburg positief is ontvangen.
Nu even uitrusten van al dat goede infranieuws want mijn hoofd zit nu een beetje infravol. Ik voel me net Eblal die in een ruk van 18.242.533 tot 23.801.654 geteld heeft.
Recente reacties