Uit cijfers van Rijkswaterstaat die eind 2017 zijn gepubliceerd en een bewerking hiervan op de website van RTL Nieuws blijkt dat er in Nederland 1.200 ‘black spots’ zijn, plekken waar in drie jaar tijd – van 2014 tot en met 2016 – minimaal 10 verkeersslachtoffers te betreuren waren. van deze 1.200 ‘black spots’ bevinden zich er 24 in de gemeente Tilburg.
De plek met de meeste slachtoffers in deze periode is de kruising Ringbaan West, Ringbaan Zuid en de Blaakweg, waar in deze periode 46 ongelukken gebeurden, waarbij in totaal 7 slachtoffers te betreuren waren. Opgevolgde door de locaties Heikantlaan – Middenbrabantweg met 18 ongelukken met in totaal 5 slachtoffers, Kruising Ringbaan Noord – Quirijnstoklaan en de Professor Huizingastraat met
19 ongelukken en 4 slachtoffers.
De veelbesproken en inmiddels beruchte Cityring komt in de cijfers naar voren op drie plekken: de Schouwburgring, de Spoorlaan en de kruising van de Spoorlaan met de Noordhoekring en de Hart van Brabantlaan. Deze drie ‘black spots’ bij elkaar laten 32 ongelukken met in totaal 3 slachtoffers zien in drie jaar. En wederom zijn daarbij aanrijdingen waar geen politie bij was, niet meegeteld.
Overigens zijn deze cijfers nog verre van volledig, want het gaat hierbij alleen om ongelukken waarbij de politie werd betrokken. Dus ongelukken waar de politie niet bij is geweest, komen hier nog bij.
Bron: RTL Nieuws |
1 reactie
Voeg die van jou toe →voor de Tilburger geen verassing. De gemeente zit in de zak van projectontwikkelaars, ontwerpers komen niet achter de pc vandaan. Gevolg is dat het steeds onveiliger wordt. Competenties gaan achteruit. De verkeersveiligheid gaat bij elke wijziging acheteruit. Waarschuwingen worden genegeerd, want dan kan men dubbel verdienen.
Verantwoordelijke ambtenaren en wethouders komen er telkens mee weg. verspilling van belasting geld