ETZ opent nieuwe Corona servicebalie

Een patiënt meldt zich aan de Corona Servicebalie op locatie ETZ TweeSteden. Foto: ETZ Film & Fotografie

Patiënten en bezoekers van het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) kunnen sinds kort terecht bij de Corona Servicebalie als ze vragen hebben over het coronavirus. Patiënten met coronaklachten verwijst het Ziekenhuis ook naar deze plek. De balie is te vinden in de centrale hal op alle locaties van het ETZ.

Voorheen werden patiënten vooraf persoonlijk gebeld door de polikliniek met de vraag of ze klachten hebben. Dat blijkt in de praktijk niet meer haalbaar omdat het ziekenhuis de zorg nu weer voor een groot deel heeft opgestart. Patiënten die binnenkort een afspraak in het ETZ hebben, wordt gevraagd goed de afsprakenbrief door te nemen.

De nieuwe werkwijze is als volgt: patiënten krijgen in hun afspraakbrief nu ook informatie over corona gerelateerde klachten in relatie tot hun polikliniekafspraak. Denk aan verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, keelpijn), hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts (meer dan 38 graden) of plotseling verlies van reuk en/of smaak.

Bij klachten neemt de patiënt contact op met de GGD om zich te laten testen op het coronavirus. Daarnaast belt de patiënt zelf met de polikliniek en overlegt met de zorgverlener op welke manier de afspraak ingepland wordt (videobellen, telefonisch, in het ziekenhuis of uitstellen). In het ETZ volgt bij de aanmeldzuil een dubbelcheck en krijgt een patiënt met klachten bij de Corona Servicebalie een mond-neusmasker. Het mondkapje draagt patiënt gedurende zijn hele bezoek in het ziekenhuis.

Met deze werkwijze wil het ETZ voor een veilige omgeving voor patiënten, bezoekers en medewerkers zorgen. Daarnaast vraagt het ziekenhuis iedereen om de hygiëneregels toe te passen, denk aan anderhalve meter afstand houden tot elkaar en handdesinfectie.

Geef een reactie