Sociaal Meldpunt Tilburg, voor alle vragen bereikbaar

Bij de start van 2020 is ook het Sociaal Meldpunt in Tilburg van start gegaan.

Het Sociaal Meldpunt is een onafhankelijke plek voor iedereen in Tilburg met vragen, meldingen of klachten over de ondersteuning op het gebied van welzijn, zorg, wonen, werk & inkomen en jeugdhulp.

Voormalig wethouder Hans Kokke is één van de medewerkers van dit Sociaal Meldpunt. “In Tilburg zijn er veel instanties en organisaties die deze ondersteuning aanbieden. Hierdoor kan het lastig zijn de juiste instantie te vinden voor de ondersteuning die je nodig hebt. Of je krijgt al een tijdje ondersteuning maar hebt daar vragen over. Of je bent ontevreden over de hulp die je krijgt. Dan kun je bij het onafhankelijke Sociaal Meldpunt Tilburg terecht’, legt hij uit.

“Wij bieden iedereen een luisterend oor. En we helpen iedereen graag verder met alle vragen, meldingen of klachten over de ondersteuning. Wij kennen alle organisaties en instanties in Tilburg en kunnen ook gemakkelijk contact met hen opnemen wanneer dat nodig is. We zijn onafhankelijk en dus niet verbonden aan de gemeente of organisaties.”

De medewerkers van het Sociaal Meldpunt Tilburg verzamelen de vragen, meldingen en klachten die bij hen binnenkomen. Hiervan maken zij een overzicht.

Joyce de Bruin: “Met dit overzicht krijgen wij duidelijk waar mogelijk knelpunten zijn in de ondersteuning. Dit bespreken wij dan met de organisaties en de gemeente met de bedoeling een positieve bijdrage te leveren aan het beleid van de gemeente
en de organisaties. Zo willen wij ervoor zorgen dat alle Tilburgers de juiste hulp of ondersteuning krijgen. Iedere vraag, melding of klacht die bij ons binnenkomt is dus heel waardevol.”

Het meldpunt is tijdens werkdagen bereikbaar op 013-202 00 56, en elke dag van de week via de mail: info@sociaalmeldpunttilburg.nl of via WhatsApp. Alle contactmogelijkheden staan op de website: sociaalmeldpunttilburg.nl.

Geef een reactie